This is it...

13 mei 2014 - Singapore, Singapore

Allerliefste vrienden en familie,

Dit is het allerlaatste reisverhaal van deze blog. Waarschijnlijk komen er ooit nog vele mogelijkheden waarbij we verhalen kunnen schrijven over onze avonturen die jullie misschien graag lezen, maar dit avontuur zit er zo goed als op...

We hebben zoals gezegd een duikcursus gedaan en geslaagd :) We hebben nu allebei een kaartje met certificaat dat we overal ter wereld mogen duiken!! We hebben in totaal 5 duiken gedaan, en superveel marine life gezien en dat scheepswrak, ja dat was echt speciaal hoor!! Ik heb mijn gopro op de laatste 2 duiken meegenomen en veel gefilmd. Als we terug zijn kan ik dus laten zien hoe dat het was!

Amed was verder heel relax en prachtig, goed gegeten in de warungs langs de straat... Toeristen waren er wel, maar alles staat daar in het teken van het duiken. In de surf scene op Bali is het wat anders, aangezien je massa's surfers hebt die denken dat ze the next Kelly Slater (google maar:)) zijn en zichzelf veel te serieus nemen tov andere surfers. Surfen is een adrenaline pumping sport, en duiken is een rustgevende sport, dus trekt ook een heel ander soort publiek aan met andere mentaliteit... Was een superleuke afsluiter van een fantastische trip in Indonesië!

Sinds gisteren zitten we in Singapore, waar we twee dagen transit hebben... Vandaag zijn we naar het winkelcentrum gegaan, en OMG!! Where East meets West zou ik zo zeggen. Gigantische infrastructuur van malls met alle winkels die je maar kan bedenken. Diegenen die hier al geweest zijn kunnen het beamen... Nog nooit gezien zoiets!!

Anyway, morgenavond stappen we dus op het vliegtuig richting Brussel. Ik kan moeilijk beschrijven welke ervaringen wij op dit avontuur allemaal hebben opgedaan, elke beschrijving in elk reisverhaal tot nu toe, komt niet eens in de buurt van het zelf mee te maken. Naast ervaringen die waarschijnlijk redelijk vanzelfsprekend zijn zoals samen in de camionette leven, massa's mensen ontmoet, uwe plan trekken, surfen, nieuwe werelden ontdekken,... zijn er volgens mij ook nog zoveel dingen die we meenemen die we pas zullen ontdekken eens we terug in België zijn.

Maïté en ik zijn het er absoluut over eens dat we een geweldige trip hebben gehad, dat we alles hebben gedaan dat we wilden doen, en nog zoveel meer... Voor ons is het een o zo geslaagd avontuur en iets wat niets of niemand ons ooit nog kan afpakken! We hebben onze weg vooral laten leiden door dingen die we along the way geleerd hebben, en zijn zo op plaatsen terecht gekomen en mensen ontmoet, die we voor altijd met ons zullen meedragen!!

Ik wil iedereen uit de grond van mijn bedanken om onze blog te volgen en reacties te plaatsen, wat we echt enorm leuk hebben gevonden! We kijken er enorm naar uit jullie allemaal terug te zien!! En voor het eerst sinds lang: tot in de week!!

Love you all!!

Ben