No more Gisborne...

14 maart 2014 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Hallo allen!

Even een reisverhaal om een kleine update te geven en omdat er vanaf dit weekend weer het een en ander gaat veranderen.

We hebben nu ongeveer een maand en half in Gisborne gezeten, en zoals eerder aangekondigd trekken we dit weekend richting het noorden.

De afgelopen weken hebben we hier bijna dagelijks gesurft, echt goeie golven gehad! We hebben hier weer veel mensen leren kennen, zowel locals als backpackers. Gill en Colin hebben hun huis voor ons geopend zodat we hier echt een onvergetelijke tijd hebben gehad!! De afgelopen 3 dagen zijn ze hun zoon in Auckland gaan bezoeken, dus hebben we het kot 3 dagen voor ons alleen gehad :)

We hebben hier ook enorm veel tuinwerk verricht zoals: bomen planten, bomen uitgraven, onkruid trekken (uiteraard), dieren verzorgen, goten kuisen, blaren harken, heggen snoeien, zwembad kuisen, bomen zagen,... You name it, we've done it :)

We vertrekken hier met gemengde gevoelens, we hebben wel het gevoel dat het tijd is om verder te gaan, maar aan de andere kant hebben we het hier echt abnormaal goed gehad!!

Vanaf nu hebben we terug een missie, onze auto verkopen! (iemand geïnteresseerd?) We hebben hem al op TradeMe gegooid, wat de Ebay van NZ is... Hopelijk krijgen we hem voor ne goeie prijs verkocht, als hij binnen twee weken niet verkocht is rijden we in het weekend van The Farm naar Auckland, naar de beurs waar we hem ook gekocht hebben. Zondag dus naar The Farm rijden, best wel een stukje... Maandagochtend passeren we langs de surfshop in Auckland waar ik mijn kapotte surfplank ga inwisselen voor een nieuwe (hopelijk). De eigenaar had me al gemaild dat we wel een oplossing zullen vinden, dus ik zal het hem niet gemakkelijk maken :)

Dit weekend nog even afwachten wanneer we juist vertrekken. De geo-freaks onder jullie hebben dit misschien al opgepikt, maar er passeert een tropical cyclone!! Heel het land staat op scherp! Zeker nadat een paar weken geleden heel Christchurch overstroomt is, echt erg... Nu beseffen ze dat door de aardbevingen, de stad lager ligt en dus zeer snel onder water komt te staan. De mensen daar hebben gene chance gehad de laatste jaren... Die cyclone zou wel aan de westkust vooral voor veel ellende gaan zorgen, maar met die dingen weet je nooit helemaal zeker... Alleszins zullen er grote golven te zien zijn :) Tot 8 meter voorspellen ze...

Dus: Auto verkopen, nieuw surfplank regelen, zoveel mogelijk surfen aan The Farm (The Farm??  hoor ik sommigen zeggen, check een van onze eerste reisverhalen), en dan op naar Ozzieland!!

Tot de volgende and many greets from fabulous Gizzy!!

Ben

1. Jeroen:
    27 maart 2014
    Good luck sjoekes, en wees voorzichtig! Net terug van de ub skitrip, kaarske is uit, opdates volgen zeker nog via skipe ;)
    Grz, durslovski ;)