vertrek uit NZ

7 april 2014 - Whangarei, Nieuw-Zeeland

Hey iedereen!

Ondertussen is ons laatste reisverhaal al even geleden, dus hierbij een update van de laatste weken...

Na Gisborne zijn we op The Farm aangekomen, na een tussenstop in Auckland voor een nieuwe surfplank. Ik heb voor mijn kapotte nog 250 dollar teruggekregen, wat beter dan niets is uiteraard, en heb een zalige nieuwe aangeschaft. 7S, Cog, 6'3'' voor de geïnteresseerden :) Surft absoluut zalig!!

The Farm... Voor diegenen die al van het begin volgen, weten jullie ondertussen wat voor iets the farm is, anderen moeten maar even terug gaan in de reisverhalen :) Het grote verschil met vorige keer is dat we toen nog maar net in NZ waren, en nog een hele trip voor de boeg hadden. Nu hebben we alles gedaan, dus zitten we hier met een hoop meer ervaring en kennis dan de vorige keer. Nu was het enkel nog surfen en genieten van onze laatste weken in NZ.

Nu we hier zitten, en terug surfen op Elliots, toch beseft dat Northland toch wel mijn favoriet is in NZ, het is hier echt prachtig!! (en warm :))

Op the farm zelf hebben we afgelopen twee weken kampen gehad, dus veel gekajakt, vlotten gebouwd en in de jungle gezeten met de klein mannen! Best wel leuk! Dat is dan onze job... Voor de rest hier en daar wat kuisen, nieuwe vloer leggen, met de quad rondrijden voor spullen enz... Maïté gaat hier elke dag 200 koeien melken, wat ze echt leuk vindt, dus dat komt ook goed uit :)

Onze Duitse kameraad Hannes die we hier vorige keer hebben leren kennen zit hier nog steeds... Hij was hier in oktober samen met ons aangekomen. Hij was in de wolken dat we terug waren, maar beseft ook ineens dat wij al heel het land rondgereisd hebben, en hij nog niet van the farm geweest is. Nu heeft hij dus ook plannen gemaakt om te gaan rondreizen. We hebben ook afgesproken in Indonesië met hem, om samen het WK voetbal daar te beleven, zodat we samen kunnen zien hoe wij de duitsers in de finale een pandoering geven :)

Een paar avonden geleden zijn we gaan vissen. Een kajak op het dak gebonden, naar Bland bay gereden hier een beetje verder, en dan met drie (Hannes, Maïté en ik) in een twee persoonskajak met hopen spullen naar een eiland gepeddelt. Daar op het eiland tot het al pikdonker was gevist, en heel wat vis gevangen, ook groot genoeg om op te eten, was echt plezant!! Dan moesten we dus met de kajak in het pikdonker terug naar het strand, en blind peddelen naar een licht op land waar de auto stond, was best wel spannend. Wat het allemaal zalig maakte, was dat er lichtgevende plankton in het water zat die licht geven bij beweging. Elke keer dat je peddelde kwam er een lichtstraal van de peddel. Was echt heel speciaal en mooi om te zien!!

Twee dagen geleden hebben we onze auto verkocht, voor 300 minder dan dat we hem gekocht hebben. Dus hebben we eigenlijk 200 euro betaald voor een auto voor een half jaar :D Whoopwhoop!!

Zaterdag rijdt er een hele farm delegatie naar Auckland voor een feesje, dan kunnen we wel een lift krijgen, en dan dinsdagochtend vliegen we naar Australië...

NZ is echt geweldig geweest, alles is hier meegevallen en we hebben hier en daar chance gehad op de juiste momenten... It's all about karma :) Een Engelsman met veel reiservaring in Blenheim zei me ook wel: When you are a free traveller, thoughts become things, choose the right ones... (denkt daar maar is over na ;))

Tot in het land van de kangoeroes!!

Ben

1. Els:
    7 april 2014
    Hey Ben en Maite, fantastische belevenissen! Geniet van jullie volgend avontuur!! Dikke kus
  2. Moes:
    10 april 2014
    Nu de volgende verkenning.Daar is veel te zien,
    ik wens je beide een goede gezondheid en uithoudings vermogen.veel plezier.Groetjes Moes