Settled in Gizzy

29 januari 2014 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Hey iedereen!!

Oke, Nieuw-Zeeland was al fantastisch, but it just got better, way better!!

Het plan was dus het kleine stuk dat we nog moesten zien op het gemak te doen en zoveel mogelijk te surfen. Na twee dagen bij Lukas in het huis gewoond te hebben kwamen de eigenaars terug thuis. Ze konden er niet nog 2 woofers bijnemen, wat begrijpelijk is, dus gingen we op zoek naar een plaats om te blijven.

Lukas bracht ons eerst naar het koppel waar hij gewerkt had, en die hadden spijtig genoeg geen werk, maar we hebben er wel lang gezeten en leuke gesprekken gehad. Via die weg dus geen woofplaats, dus we moesten via andere kanalen proberen.

In Blenheim kregen we het NZ woofboek van 1 van de duitse meisjes die het niet meer nodig had. We belden naar Gill en Colin die woofers aannemen om gardening werk te doen. We belden ze en ze zei meteen dat ze plaats voor ons had. 's Nachts nog wild gecampeerd en de volgende ochtend naar het adres gereden.

We kwamen hier aan: Waaaaaauw!! Ze zijn ergens tussen de 60 en 70 gok ik en ze wonen op een berg met een zicht over de hele baai Wainui beach (foto's volgen maar de googlers onder jullie kunnen al een sneakpeak hebben) wat toch wel hét surfstrand bij uitstek is zeker :) Ze hebben hier een huis en ongeveer 1 hectare grond dat op de berg ligt wat ze omgetoverd hebben tot een soort regenwoud in de tuin met wandelpaden ed. Gill haar broer woont hier ook en is blijkbaar de grote sponsor van dit alles, hij is een professor linguïstiek engels (hmmm, rings a bell?) en heeft handleidingen geschreven voor engels als tweede taal die over de hele wereld verkocht worden. Uiteraard kan het verwarmde zwembad niet ontbreken :)

Het zijn superlieve mensen en we krijgen hier eten en een eigen bad/slaapkamer en mogen werken wanneer we willen, afhankelijk van wanneer de surf goed is. Ze verhuren hun tuin voor trouwfeesten, ge moet ni vragen...

Vrijdag is hier een klassiek concert in het huis van de broer voor 70 mensen...... Go figure...

Het is moeilijk om deze plaats te beschrijven, we zullen de komende dagen wat foto's en filmpjes posten zodat je een idee krijgt van hoe het er hier uitziet, maar je voelt je hier echt king of the hill!

Surf checken is heel simpel, gewoon even op het terras stappen en je kan hier heel de baai bekijken.

Voor de allereerste keer (!!!!!) sinds we in NZ zijn gaan we in een deftig bed slapen. (Kev's camper in Raglan was niet veel beter dan ons camionette) dus je kan je voorstellen dat we super excited zijn om hier te zijn!! Hier gaan we duidelijk wel even rondhangen!

Catch yous later!!

Ben

1. `annemarie:
    29 januari 2014
    Dag Allebei
    Oma heeft vandaag bij ons genoten van jullie video, blogs en foto's. Ze vindt het allemaal prachtig. Ik moet jullie veel groetjes doen.
    Annemarie en Arnold
  2. Els:
    29 januari 2014
    Klinkt weer super! Geniet ervan! Ik zal mee genieten van jullie foto's want vakantie zit er dit jaar voor ons niet echt in...kunnen niet alles hebben hé..Wij wachten ondertussen tot aannemer aan de verbouwing gaat beginnen...als weer ok blijft half maart start...