On the road again!

8 februari 2014 - Gisborne, Nieuw-Zeeland

Hallow hallow iedereen!

Even een tussendoor reisverhaal om te laten weten dat we (voor even) vertrekken uit Gisborne. Het weer (lees surf) is een beetje omgeslagen en gaat de komende week niet echt goed zijn. Dit is waar NZ weer een fantastisch land voor is: we rijden gewoon horizontaal naar de westkust! Raglan is een 5-tal uur rijden van hier en als het hier niet goed is, is het daar (meestal) wel goed en omgekeerd.

Het voorlopige plan: surfen in Raglan, dan naar Corormandel peninsula (waar we als enige nog niet geweest zijn) waar volgens vele prachtige stranden, veel surf en goed weer is. Ook is het kiwi pluk seizoen van start gegaan in die streken dus kunnen we misschien nog wat werk meepikken. Na Corormandel (begin maart ruwweg geschat) komen we terug langs de oostkust naar Gisborne, waar we hier van Gill en Colin zo lang mogen blijven als we willen.

Gisborne is echt wel een plaats waar we dan onze laatste weken in NZ kunnen doorbrengen. Het is hier echt fantastisch en het wordt hier echt alleen maar beter en beter! Gisborne is echt een plaats waar ik zou kunnen wonen! Het leven is hier gewoon ook helemaal anders en echt op maat voor ons :)

Iedereen heeft hier een eenvoudige job, en halen hun energie en voldoening uit de dingen die ze er rond doen. De omgeving hier vraagt gewoon om activiteit! Tuinieren, vissen, surfen, aan de boot werken, dingen maken ed... Iedereen kent hier wel iets van craftswork en alle mensen lijken hier supergelukkig! Ik vind het in de tuin werken en onderhouden echt superleuk!  Gill en Colin hebben hier een gigantisch luxueus kiekekot en twee grote birdhouses. Gisteren heb ik in het bos takken gaan zoeken en zagen en in het kiekekot stokken gemonteerd tot aan het dak waar de kiekes op kunnen slapen. 's Avonds gaan kijken, alle kiekes sliepen op stok op mijn nieuwe purches zoals ze het noemen. Ook heb ik in bomen gekropen om goede takken af te zagen voor de vogehuizen. Zo heb ik in beide vogelhuizen kunstmatige boompjes gemaakt waar de vogels echt meteen supergraag gingen inzitten. Was echt leuk, zo bezig zijn terwijl die vogels (allemaal kleurrijke soorten) rond mijn hoofd vliegen enz. De nestjes leeggemaakt ed. Echt plezant :)

Ook sta ik hier tegenwoordig enorm scherp (zoals ze het bij ons zeggen :)) 's Ochtends om half 6 opstaan, gaan surfen, tussen 8 en 9 beginnen werken, namiddag terug gaan surfen en als het goed is voor het avondeten nog eens :) I like it!

Ondertussen zorgen Gill en Colin echt supergoed voor ons, we krijgen hier hopen eten en echt superlekker! Ook steeds vers fruit uit den hof enz.

Dus begin maart gaan we hier terug zijn, en Gill en Colin gaan dan een weekje weg, en wij hebben dan het huis voor ons alleen en moeten voor de dieren zorgen! We willen echt wel terug naar hier komen om onze laatste weken in NZ door te brengen. We doen hier geen geld op en alles is geweldig :)

Het is hier ook zo rustig omdat (kijk op de kaart) de enige manier om hier te geraken (of weg te geraken) is 3u noord, of 3u zuid te rijden waar de eerstvolgende kruising met een andere highway is. Dus veel toeristen en backpackers laten dit links liggen omdat je echt drie uur moet rijden om specifiek naar hier te komen.

We zullen tussendoor nog wat foto updates plaatsen!

Tot de volgende!

Ben

1. Moes:
    8 februari 2014
    Daar wonen of op verlof is heel wat anders.
    Ikkeniemand die ook zo was Na 3jaar terug gekomen.
    Geniet maarblijf cool.Groetjes Moesj
  2. Rob:
    16 februari 2014
    Ziet eruit dat jullie het naar je zin hebben ;)
    Sweet As !! Enjoi !!
    Grts Rob ( de schilder ;)