Shippies!

14 november 2013 - Ahipara, Nieuw-Zeeland

Dames en heren,

ondertussen The Farm eergisteren verlaten. Ze hebben ons ruim bedankt en duidelijk gemaakt dat hun deur steeds open staat voor ons, wat wel leuk is! Time will tell of we er nog terug heen gaan... De laatste dagen waren nog zeer leuk, zo heb ik met twee studenten van 17 een scheepswrak moeten gaan opladen ergens op een verlaten strand met de gammele camionette van Mike met een grote remorque erachter. Ik moest over rotsen vol oesters en mosselen manoeuvreren om er te geraken, met die 2 manne het wrak kapot zagen, opladen, en net op tijd terug rijden voor het inkomend getij, wat al tot aan de camionette stond :) Was best spannend! Ondertussen was Maïté haar langverwachte paardentocht gaan doen, wat ze heel leuk vond maar best stijf was aangezien ze daar allemaal zonder zadel rijden...

Na een nacht op een parking in KeriKeri geslapen te hebben, en daar oude maoridorpen bezocht te hebben, hebben we onze weg gevonden naar Ahipara. Hier in Ahipara bay ligt 1 van de langste linkse golven ter wereld. Shipwreck Bay. Tik even in op google afbeeldingen en je kan het zien. Momenteel staan hier amper golven, maar we blijven hier nog wel even aangezien het hier wederom prachtig is, en we niet zullen rusten voor we die beruchte legburning rides gehad hebben! We zitten nu op de enige camping die er is, zeer mooi en proper allemaal en mensen nog altijd heel vriendelijk. Op de foto's van shipwreck bay kan je goed zien dat je bij laagtij helemaal langs de rotsen kan rijden, iedereen knalt daar hier dus ook over alsof het niks is. Shippies is dan ook het begin van 90 Mile beach, dat doorloopt tot het noorden en een officiële weg is (raar maar waar). Iedereen rijdt hier ook gewoon over het strand, parkings zijn er niet, gewoon parkeren op het strand :) Echt heel raar maar zalig!! Gisteren bij laagtij gesurft en erna mosselen 'geplukt' van de rotsen en ze klaargemaakt, bingo! Echt lekker!

Aangezien er amper golven waren, en hoe meer je langs de rotsen gaat hoe groter de golven worden, zijn we vandaag maar op zoek gegaan naar golven. Te voet weliswaar, want je moet hier wel een stevige jeep hebben en de lijnen kennen om over de rotsen te rijden. 4u gestapt met boards en rugzak, niet gesurft... Even frustrerend maar wel leuk uitgeput van het stappen, die dagen zullen er nog wel komen...

Het is hier echt prachtig weer, de zon brandt superhard dus insmeren geblazen! Overmorgen gaan we op een sand safari tour, die ons met de bus naar cape reinga (waar het naar het schijnt spectaculair is om de tasmanzee en de stille oceaan ruw te zien samenkomen) brengt, gumdigger park bezoekt, over 90 mile beach helemaal rijdt, lunch aanbiedt en ons mee neemt naar de 200m hoge duinen waar we vanaf kunnen sandboarden. Allemaal voor 50 dollar (30 euro ong), daar kunnen we het zelf niet voor doen :) Ahipara is echt de poort naar het noorden, buiten bovengenoemde activiteiten is op de 150km hierboven blijkbaar echt niks te doen of zien...

Alleszins, zoals je kan lezen, we blijven hier nog wat hangen...

Tot de volgende!

Ben

1. ALLAERTS PEGGY:
    16 november 2013
    Wou , jullie hebben daar echt "the time of your lives"...en Maïté, die foto's van jou met paard en koetjes ...je doet me denken aan "Jody" uit McLeod's Daughters..weet niet of je dat kent...Enne Ben ...het ziet er naar uit dat je eens een shave kan gebruiken...Ach jullie zien er gelukkig uit...XXX Peggy & Jean Marie
  2. Oma en Bompa:
    Vergeet niet uw schoen voor Sinterklaas te zetten eh.
    Men kan nooit weten wat DE HEILIGE MAN met zo 2
    kornuiten in petto heeft.
    Dikke knuffel van ons beiden
  3. Oma en Bompa:
    16 november 2013
    Dus Kornuiten vergeet uw schoen niet te zetten voor
    Sinterklaas.(bis)
  4. Rita Van Bruggen:
    17 november 2013
    Heb jullie avonturen elke dag opnieuw gelezen, het is geweldig!! Je schrijft het wel heel beeldend, Ben, ga er aub mee verder. En ook de foto's spreken voor zich. Ondertussen hebben jullie al weer een geweldige dag achter de rug. ( sandsurfen). Heb foto's opgezocht over shipwreck bay, echt zijn naam niet gestolen. En nu weeral op naar het volgende avontuur. Tot binnenkort, hopelijk kunnen we skypen.
    dikke knuf,
  5. Lieve Duthoy:
    17 november 2013
    Leuk te lezen hoe goed jullie het daar stellen, geniet er maar heel hard van. Hier staat de winter voor de deur. Dus dertig graden kouder.
    (tante) Lieve
  6. Maïté:
    17 november 2013
    Haha Peggy, ja ik ken Jody, dat neem ik op als een compliment, kon ik maar zo goed rijden als haar :-). Ben heeft zich ondertussen trouwens geschoren, het begon te hard te prikken :-)
  7. Henk:
    19 november 2013
    Hey beesten, alles prima ginder zo te zien. Heb sinds vandaag jullie blog adres :-) Heb alles al bijgelezen, ga jullie zeker volgen.
    Wish i was there too, zomer en surf en beetje rondhangen en wa werken, super. Wij zijn vrijdag nog is gaan surfen in scheveningen, ik en mikkel en de chiel. Gelukkig de lift kunnen pakken langs de haven want anders was er gen doorkomen aan door de golven,was wel lekker hoog en wild. Is al even geleden dat we hier nog is echt een goede surfsessie gehad hebben,veel zuid westers! En bij jullie algemeen al goede surf gehad zeker? Hebde geen aktie filmkes ? ;-) Miss you guys in the water! Laat ons ook nog maar genoeg meegenieten van jullie verhalen.
  8. Robbie:
    23 november 2013
    Hey Kiwis, al vette dingen gedaan precies dak gelezen heb. Zo als de Henk al zei , we all wish we were there . Know the feeling off traveling , surfing , seeing amazing things and places.
    Hi is ma wa triestig , rap donker , koud :( .
    Heb zelf nemeer int water gelegen ma is ok wel gene vette geweest blijkbaar . Ma ulle verhalen fleurt ons wa op .