Raglan baby!

25 november 2013 - Raglan, Nieuw-Zeeland

Hello everybody!

Wederom even wat nieuws te vertellen en schrijven :) 6 dagen geleden (dinsdag) dan toch maar Ahipara verlaten aangezien het er niet naar uitzag dat er de komende week nog goede golven zouden lopen. Ondertussen hadden we daar alles gezien, zoals aangekondigd de sand safari tour gedaan, wat zeer leuk was! Cape Reinga was echt de moeite! De Tasmanzee en Stille oceaan die samenkomen, toch iets speciaals. Ik kan het moeilijk uitleggen, het is iets wat je je 1000 keer kan voorstellen, maar toch blijkt het helemaal anders te zijn. Die plaats straalt gewoon iets uit... zeer bizar... (foto's volgen)

Na een close look op de kaarten beseften we dat we eigenlijk alles gezien hadden ten Noorden van Auckland, dus maakten we de beslissing om tot onder Auckland te rijden, en daar de westkant op te gaan.

Eerst passeerden we langs Waipoua Forrest, waar de grootse Kauri bomen van NZ staan. Echt mooi en giga :) (wederom zullen de foto's volgen) Dit was gewoon een korte stop. Erna was het in een rechte lijn tot onder Auckland naar Raglan, het surfparadijs bij uitstek in NZ! De keuze tussen west of oostkust was dus al snel gemaakt :).

Hier aangekomen bleek het totaal anders dan we ons voorstelden. Het is best een groot dorp (voor NZ normen) en alles staat hier in het teken van surfen. Ze hebben dan ook nog langere golven dan Ahipara (google afbeeldingen...). En hier stonden ze er wel goed! Alle mensen surfen hier en het is echt een laid-back town waar wederom iedereen supervriendelijk is. We wilden hier graag wat blijven om te surfen dus wij op zoek naar woof/werk gelegenheid.

Aangezien het hier niet zo gemakkelijk is om werk te vinden aangezien hier 100 mensen juist hetzelfde denken zochten we maar naar woofwerk, zodat we alleszins gratis konden kamperen enz. We kwamen uit bij Kev, die een camping aan het opbouwen is en zweedse chalets gemaakt heeft, allemaal met een uitzicht over heel Raglan. We hebben een Truck omgebouwd tot huisje tot onzer beschikking. Hijzelf woont in een omgebouwde boot op zijn landgoed, aangezien je hier voor wonen in voortuigen geen belastingen moet betalen :) Hijzelf is Navy duiker geweest en heeft massa's leuke verhalen te vertellen. We hebben al wat getuinierd en afgelopen weekend twee dagen bomen aan het omzagen geweest en alles versnipperen ed. Twee zeer intense dagen maar best leuk. Hij had ons 's avonds een bbq gemaakt enz... Doordat we twee dagen volledig en hard gewerkt hebben hebben we nu heel de week vrij gekregen! Maïté zal later wat foto's uploaden, maar zoals je ziet, good stuff happening :)

Ondertussen zoeken we wat verder naar werk in het Zuiden voor een langere tijd, we willen toch wel graag een hele periode werken zodat we dan van dat geld verder kunnen reizen... We zien wel hoe het loopt, internetten is vanuit de auto aan de bibliotheek, aangezien dit het enige gratis internet is.

Dit (lang) reisverhaal komt vanonder een brandende zon, aan een bibliotheek in Raglan.

Kleine bummer is dat mijn surfplank kapot is. Door de brandende zon, en het materiaal waarvan mijn board gemaakt is, is de lucht die in de piepschuim kern zit opgeblazen waardoor mijn board een grote luchtbel heeft. Zeer moeilijk te maken maar toch iemand gevonden dat het kan en wil doen... Maarja, tot die tijd mag ik een van Kev's boards gebruiken dus niet getreurd :) Als we hier vertrekken geven we een update, maar dit kan nog wel even zijn, till then...

Surf's Up!!

Ben

1. Luytenant bart:
    25 november 2013
    dikke bal japsaerd en maite goed bezig tot binnekort ;)
  2. Mikkel:
    26 november 2013
    Ziet er geweldig uit !! Die camping is cool.
    Rustig zeetje voor rustige zondagse paddle-out zo te zien :D :D .. Zo kenne we em :D
    Hier zijn de golven momenteel niet om over naar Nieuw-zeeland te schrijven, maar toch, bij deze:
    Henk ( a.k.a. No-job-henkes :D) stuurde dat hij vandaag in Domburg int water heeft gelegen, condities as usual, niet al te best dus. Het getij moet ook al goe meezitten met de korte dagen.
    We hopen zaterdag bij Noord-Noordwest storm in Vlissingen wel wa stevige golven te pakken, al zal bij mij men conditie de limiet zijn :-).
    Er was ook een zeldzaam fenomeen hier vorig weekend,door 2 stormen vormde er een square swell, moet de fotos maar eens opzoeken. (surfweer zondag 24 november)
    Ik heb dieje Endeavor Clout tester kunnen kope voor een goei korting! Stevig machien onder mn voete dus! :D Ik veronderstel dat sneeuw iets is waar jullie momenteel niet aan denken maar hier komt het toch kortbij. Overdag hale we nog zo'n 6-7 graden ofzo. Suzzekes in de zetel.
    Henk liet wete dat jullie mijn e-mail niet hadden.
    Kies maar uit:
    [email protected]
    [email protected]
    hebde de filmkes van domburg gemonteerd :D ?

We missen jullie en Wax!
    Kunnen misschien eens skypen als we thuis in de zetel zitten met de fil ( a.k.a. El torro loco ), den johny, michelleke..
    Het allerbeste toegewenst en blijven vertellen !!
    Keep us posted!!

Groeten vanop de bureau te Overijse :-(
  3. Moes:
    30 november 2013
    Het ziet er naar uit dat ge het goed hebt.Laat het zo verder gaan
    Hopelijk vind ge ook klusjes die wat in de kasse brengt.
    Lieve groetjes uit de mooie advent tijd hier.Moesj
  4. ALLAERTS PEGGY:
    30 november 2013
    Hey,

Leuke woonwagen precies! Hoe loopt het met jullie van? Geef toe, dat is plezant rijden hé...en Maïté.. geen te grote vissen in zee???Wij kijken alvast ook uit naar jullie verdere avonturen...X Peggy & Jean Marie