Uit de stad

22 oktober 2013 - Piha, Nieuw-Zeeland

Aangezien we ons camionette hadden, wilden we natuurlijk zo snel mogelijk Auckland uit. Dichtsbijzijnde surfplaats (en meteen ook een van de populairste van NZ) is Piha, ten westen van Auckland. Wij op pad! Eerst even stoppen onderweg aan The Warehouse (kruising tussen decathlon en de makro) om onze camionette uit te rusten met alle camping spullen. Alles supercheap gevonden, slaapgerief, kookgerei ed... Komen we aan de kassa met onze volle kar en bleek dat onze beide kaarten niet werkten. Daar stonden we schoon... Konden niks betalen, hadden ook geen cash en aangezien het in Belgie middernacht was konden we ook geen bank bellen. Na even panikeren kwam Maïté met een masterplan dat alles heeft opgelost!

Piha! Na een uur over supersmalle bergweggetjes zagen we de zee opdagen, een adembenemend zicht van over de bergen! 1 kleine baai omgeven door bergtoppen begroeid met palmbomen en de plaatselijke Kauri's! 1 tegenvaller, no way dat we hier kunnen surfen... Veel te hoog, wild en gevaarlijk, maar momenteel zeggen zelfs de locals dat het niet te surfen is. Dan maar een wandeling door de bergen gemaakt op zoek naar een beruchte waterval.

Wat ik vandaag gezien heb heb ik nog nooit in mijn leven gezien, en zo gaan we hier waarschijnlijk nog massa's dagen beleven!

Dit is dan een van de zogenaamd drukkere surfplaatsen van NZ omdat het zo dicht bij Auckland is, voor mij voelt het als de middle of nowhere. 1 camping, 1 hostel, 1 winkeltje/bar, omgeven door prachtige natuur. Just the way i like it. Later volgen foto's aangezien ik hier even aftap op de Wifi :)

Morgen richting Noorden!

Ben

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Eva:
    22 oktober 2013
    Zo maakt ge mij toch wel curieus naar wat dat masterplan dan juist was...? Maïté zorgt voor een afleidingsmanoeuvre terwijl Ben met de buit gaat lopen??
  2. Rita Van Bruggen:
    22 oktober 2013
    Ik sluit me aan bij Eva, wat is dit masterplan juist en kunnen wij dat hier dan ook toepassen? Knuf en zoen, Mama
  3. Oma en Bompa:
    Hallo lieve trippers,
    Van het ene avontuur naar het andere...
    Wat jullie toch allemaal beleven.
    Wij zijn echter gerust omdat wij weten dat jullie
    echte plantrekkers zijn.
    Kus en knuffel van oma en bompa
  4. Yannick:
    22 oktober 2013
    Amai dan ben ik wel echt benieuwd naar de foto's!!
  5. Juf Betty:
    24 oktober 2013
    ja ...zo hou je wel iedereen in spanning hoe jij je cash probleem opgelost kreeg !!!
    oplossing van dit raadsel volgende mail ?????????????
    liefs ! betty
  6. Mikkel:
    24 oktober 2013
    Geweldig is het! Is er al gesurft geweest?
  7. Philip:
    Bam bam
  8. Jaak:
    24 oktober 2013
    <iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/fIevIHyQwD4" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Speciaal om in de mood te komen, yes windsurfing, surfing surfing, windsurfing surfing surfing, everybody has fun........enz
  9. Jaak:
    24 oktober 2013
    Sorry, klein foutje van de programmeur :

Dit is de juiste link ;-)

10. Jaak:
    24 oktober 2013
    Sorry klein foutje van de programmeur.

Dit is de juiste link ;-)