Op naar het Noorden

26 oktober 2013 - Ngunguru, Nieuw-Zeeland

Ondertussen gaat hier alles goed. we hebben ongelofelijk mooie dingen gezien zoals een troep van 20 dolfijnen vlakbij het strand en paradijslijke stranden met rotsen en eilandjes in zee... Nieuw-Zeeland is tot nu toe écht mooi! Na 2 nachtjes camperen op een parking aan een strandje hadden we nood aan een douchke, dus nu zitten we op een camping(met slechts 5 staanplaatsen) vlakbij de stad Whangarei op een berg met zicht op de baai. De bazin van de camping is enorm gastvrij, ze heeft me zowaar de sleutel gegeven van haar gastenverblijf en we mochten hier gratis wasjes draaien, op internet gaan en al onze elektronica opladen (terwijl ze hier op het noordereiland voor elke extra wel coins verkopen).

Gisteren hebben we ons surfmateriaal aangekocht, 2 tweedehands New Zealandmade surfboards. Vandaag dan ook voor de eerste keer gesurft op een verlaten strand op aanraden van een local. Hiervoor hebben we 1,5u over zandweggetjes tussen de schapen en de koeien moeten rijden. Bij Ben ging het meteen goed terwijl ik steeds aan het nadenken was over wat er allemaal onder mij aan het zwemmen was. Ach ja, morgen beter!

De komende dagen gaan we hier in het Noordoosten wat blijven rondhangen want hier zijn veel dingen te zien en te doen en daarenboven kunnen we hier hoogstwaarschijnlijk ook wel wat golven vinden. Daarna verder naar boven. We hebben misschien zicht op een job in de Bay of Islands op een farm aan het strand.. we'll keep you posted!

groetjes,

Maïté of zoals ze hier zeggen 'Mighty'

Ben: Voor de surfers onder ons: we hebben een 7'6'' minimal en een 6'4'' Fish gekocht. Fish is heel dik en breed en geshaped door een Z-Afrikaanse shaper voor de NZ kampioen longboarden, die zich nu concentreert op het longboarden en zijn fish verkocht...