Ondertussen...

5 december 2013 - New Plymouth, Nieuw-Zeeland

Allen,

ondertussen hebben we gisteren Raglan verlaten...

De laatste twee dagen gingen nog supergoede surf worden dus hadden we afscheid genomen bij Kev en was het plan nog twee nachten in de camionette in het wild te slapen. De laatste dagen bij Kev waren vrij gewoon, wat tuin- en bosmaaier werk gedaan en voor de rest gesurft. Mijn board is prima gemaakt, je ziet er bijna niets meer van! Ook hebben we GoPro stickers geplakt op onze surfboards dus actiefilmkes zullen eraan komen! (voor diegene die het niet weten: GoPro is een waterdichte camera voor op een surfplank te monteren...) Het weer was geweldig geweest de laatste week dus volop genoten van alles wat Raglan te bieden heeft.

Zoals gezegd gingen we de laatste nacht ergens kamperen. We hadden een rustig plaatsje gevonden ergens achteraan een doodlopende straat. 's Avonds bonden we onze planken op het dak, maakten we de auto volledig klaar om te slapen, maar snikheet! Toch maar een beetje het raam opengezet waardoor de muggen een feestmaal konden voorbereiden :) Opeens in het midden van de nacht, regen! En veel... Doordat de straps waarmee de boards vasthangen op het dak onder de deuren lopen, begon het binnen te regenen niet normaal. Maïté en ik maar tegen elkaar roepen :) Uiteindelijk in het midden van de nacht in de gietende regen de boards van het dak halen en buiten leggen, matras nat, maar toch maar verder slapen. 's Ochtends, nog steeds gietende regen, alles zoveel mogelijk proberen af te drogen en organiseren, en dan maar vertrokken uit Raglan.

Onderweg naar het Zuiden hebben we halte gehouden aan de Waitomo Caves en hebben we de Glowworm cave bezocht. (check google afbeeldingen voor foto's) Ik denk niet dat ik ooit al zoiets gezien heb... Echt prachtig! Alleen was het, zoals veel van die dingen, veel geld voor wat het was. Maar we zijn echt blij dat we zoiets moois hebben kunnen zien, op zo'n grijze dag. Voor de statistieken: dit was ook na de sand safari de tweede bezienswaardigheid waar we voor moesten betalen. NZ is gewoon 1 grote bezienswaardigheid dus wat dat betreft blijven we niet op onze honger zitten...

Na Waitomo (nog steeds regen) doorgereden tot in New Plymouth. New Plymouth is het begin van de Surf Highway en is een stad ongeveer de grote van Aarschot (wat groot is voor hier...) De Surf Highway (naam zegt het zelf) is een weg die helemaal langs de kust gaat, en waar je overal goed kan surfen. Omdat het land hier helemaal omdraait, zijn de surfcondities hier overal anders, dus binnen het half uur ben je steeds op een spot waar de condities goed zijn. Als het nu zou stoppen met regenen kunnen we dat gaan uitzoeken :)

New Plymouth is dus de grootste stad van de Taranaki Region (provincie). De surf highway draait rond Mt Taranaki en de berg is 2500m hoog. Zeer raar dus, vanaf de zee kijk je op een berg met sneeuw op :) Voor de infofreaks: in het geloof van de Maori was de berg gevlucht van het binnenland toen de hemel en de aarde ruzie maakten. De berg vluchtte naar de rand van het land, en de vele rivieren die er vanaf stromen zijn de tranen van verdriet omdat hij moest vluchten (in een notendop...). Wederom is heel de weg van Raglan naar hier omgeven door prachtige natuur, enkel zij die het gezien hebben kunnen het zich voorstellen... Je begint de postcard views hier al als vanzelfsprekend te vinden.

Ondertussen de auto wel georganiseerd dat de boards erin kunnen terwijl we slapen, enkel is hoofdruimte daardoor wat minder omdat we de boards onder het dak hebben gebonden. De ene noemt het krap, de ander gezellig :)

Vandaag rijden we wat verder langs de kust, en we zien wel waar we uitkomen. Plan is nog steeds richting het zuiden, aangezien het in het N-deel van het Zuidereiland veel werk is voor de zomer.

We'll see how it goes...

Tot snel!

jbc
    x
  2. Rita Van Bruggen:
    5 december 2013
    Weeral een mooi verhaal en ben gaan kijken op google naar de cave, ongelooflijk mooi. Zo geweldig dat jullie dit weeral mochten meemaken. Ik duim voor jullie zoektocht naar werk en tot op skype. En hopelijk brengt de Sint een klein cadeautje....dikke knuf,
  3. Moes:
    6 december 2013
    Dank voor de mooie be schijving,het is de moeite waard
    Het brengt leven in de storm dagen die hier gewoeld hebben.
  4. Jeroen:
    6 december 2013
    Jassie-el-kabassie en klein blond duifke, het is echt nog steeds een plezier om ulle verhalen zo op de voet te kunnen volgen!

Elkes keer zien of gelle nieuw verhalen gepost hebt, foto's zien... Een plezier om telkens te lezen/zien da gelle het fantastisch naar ulle zin hebt :)

Van de week meeting gehad in SKW, veel mensen die vragen hoe het met ulle gaat, heb dus al aan veeeeel collega's jullie blog doorgegeven dus de bijnamen van iedereen kan ik dus nimeer gebruiken aangezien die mss wel meelezen :)

Alleszins, het ga jullie goed! Moeten dringend eens afspreken om te skypen! Zou fantastisch zijn!

Alleszins bennie: loting voor het wk is geweest vdg. Belgie speelt tegen algerije, rusland en zuid-korea. We moeten ons dus plaatsen voor de kwart finales, de willie en vince de prince denken er hetzelfde over!

Ciao amigos, love you big time!!!
    Durre
  5. Ben:
    7 december 2013
    Whooohoow!! Wat een loting! Thx voor de info Durre!

Iedereen bedankt voor al die leuke reacties! Wij genieten er ook echt van om jullie mails/reacties te ontvangen!

Groeten aan iedereen ginder!

Gisteren op arawatha road gesurft. Nen echte pointbreak over de rotsen voor hoge cliffs met zicht op de besneeuwde Mt Taranaki. Was echt geweldig! 2.5m hoge pointbreak met slechts een handvol mensen in het water. Elke dag beter en beter! Begin het al gewoon te worden om te manoevreren over de rotsen om in en uit het water te geraken!

Zitten nu op een supergezellig campingske in Hawera. Hebben zicht op werk in restaurant in het noorden van het zuidereiland. We wachten op een telefoontje ter bevestiging.

Love you all!

Ben
  6. Rita Van Bruggen:
    7 december 2013
    Dag schattekes,

Dat zou geweldig zijn als jullie werk zouden hebben!! Ik duim mee, en zou voor jou een mooi verjaardagscadeau zijn, mieke mooi.
    Geniet nog van het surfen na de mindere dagen en tot op skype!

dikke knuf en zoen,
  7. Hade:
    9 december 2013
    Lieve Maite en Ben, Vooreerst een very happy birthday morgen Maite! Wij wensen jullie een spetterend levensjaar aan de overzijde van de wereld! Jullie zullen echt wel "harte-rijk" naar huis komen... Heel veel liefs. Gianfranco & Hade
  8. `annemarie:
    9 december 2013
    Wij wensen je daar aan de andere kant een een heel fijne verjaardag (ook van oma) en nog heel veel mooie avonturen.

kusje, kusje,kusje van ons allemaal
  9. Rita Van Bruggen:
    9 december 2013
    Gelukkige verjaardag, Mieke, geniet van een fijne dag en misschien hoor ik je één dezer? Happy birthday to you!!

23 zoenen!!

Mama
  10. Jeroen:
    10 december 2013
    Ne gelukkige Maitéke!

Ps: ik heb mene congé aanvraag gedaan! Maart ging zowizo ni lukken, dus fingers crossed voor de maand mei! Maakt ni uit waar gelle zit, als ik mag ben ik daar!
  11. Maïté:
    13 december 2013
    Dank jullie wel voor de verjaardagswensen!!!
    we hebben het goed gevierd :-)
  12. Theyskens Benoit:
    21 december 2013
    Ben Maité ik heb een kameraad van mij op de hoogte gebracht van jullie avontuur hij vond dat prachtig en is geintreseerd in het doen en laten ginder ik denk dat De Gust (een wereldburger) uw blog gaat bezoeken en eventueel een paar vragen stellen over de business daar misschien goed om later kontakt met te hebben om eventueel nog een ander avontuur te beginnen maar geniet eerst al van het deze
    Thesse
  13. Thesse:
    31 januari 2014
    Groeten van ons konijn zij vroeg of het gras daar zeer groen is
    Maite Ben veel luister plezier.
    Thesse